mandag 15. april 2013

She`s so cute 33

La oss presentere en ny flott scrapper for dere!


Jeg heter Marit Landsverk og er fra den lille sørlandsbyen Mandal. Her bor jeg sammen med min mann og våre to prinsesser. Jobber på skole og SFO, og på fritiden driver jeg med foto og scrapping. 
Har bloggen min som er mest scrapping, litt foto og en smule hverdagsliv;) Vil du ta en titt i bloggen min, finner du den her:)

Når startet du med scrapping?

Jeg har klippet å limt siden jeg var 13-14 år. Da gikk det i venne bilder, turer og utklipp fra aviser og blader. Da jeg i 2006 ble kjent med ei vestlands jente, fikk hun meg hekta på loer. Å etter det har det bare blitt mer og mer. Vi er nå blitt en liten gjeng i Mandal som scrapper sammen så ofte vi kan:)

Hva inspirer deg?

Det som er mest inspirerende for meg er å scrappe sammen med andre. Om det er små korte treff med venner eller større scrappe treff, spiller ingen rolle. Jeg scrapper best og mest sammen med andre;) 
Men jeg blir å inspirert av blogger, farger og produkter.
Jeg finner å inspirasjon i hvert enkelt bilde som jeg skal scrappe. Da er det ofte følelsen jeg har til akkurat det bildet, fargene, stilen og hendelsen.

Er det noe du ikke klarer deg ut av utstyr/stæsj/etc?

Akkurat nå er jeg helt avhening av mistene mine, de kan gjøre litt på en lo eller mye!
Bling i alle mulige størrelser og farger.
Echo park, har absolutt favoritt arkene mine:)
Elsker å cricuten min...
Stifter er kult...

Hvilke scrappere inspirer deg for tiden og hvorfor?

Her kan listen fort bli veldig laaaaang.... Men kan jo nevne noen:)
Umenorskan - Så forskjellig fra min stil. Masse lag på lag, bruker ting som jeg ikke får til å bruke...
Scrap:plassen - Ei dame jeg har fulgt siden jeg begynnte å scrappe. Digger farge bruken hennes, oppsettene og ikke minst gult er kult;)
Elisabeth`s hjørne - en av mine faste scrappe partnere;) Her finner man masse inspirasjon til journaling.

Har du en spesiell teknikk eller fremgangsmåte du liker mer enn andre når du scrapper?

Når bildet er valgt, bestemmer jeg farge valget. Det velges utfra fargene på bildene. Gjerne flere forskjellige. Mister først, enten med eller uten stensiler, velger mønsterark, plassere det slik som ønskelig og så bilde. Når det kommer til stæsjing så er jeg i en periode nå hvor det er litt: "feel tthe flow";)
"Feel the flow"er en artig måte å scrappe på synes jeg:)


Tenkte å forteller dere litt om hvordan jeg bruker farger på loene mine:)

Jeg tar utgangspunkt i dette bildet da jeg skal velge farger til loen min. Her er det mye farger ute å går, så håper det blir en skikkelig fargebombe;)


Når jeg ser på bildet, så prøver jeg å huske hva jeg følte, hva vi gjorde, hvordan var stemningen. Her var det god stemning, lekent miljø, masse farger og ikke minst humor. Dette blir grunnlaget for loen. Både når det gjelder oppsett, stil og fargevalg.

På bildet er det mye farger: rødt, rosa, blått, orange, grønt, sort osv. Kaskje det hadde vært naturlig å latt loen gå i rødt, siden bildet inneholder mye av det. Men jeg synes fort at det kunne blitt veldig dominerende. Derfor velger jeg fargene som det er litt mindre av og ikke minst det jeg tenker på som Pippi farger;) 
Jeg har valgt hovedfargene grønt, lyseblått og orange. I tillegg til det blir det masse mønster papir. Dette høres kanskje vilt ut? Mulig det er det;)

Jeg bruker ofte hvit bazzill for at fargene skal poppe mer frem. Mister de aktuelle fargene, ordner mønster arket slik jeg vil og plasserer bildet som ønskelig. Å pyntingen er som nevnt over, " feel the flow";)

Gjennom hele loene går disse forskjellige fargene igjen, gjennom forskjellige elementer. Feks bradsen, pebbelsen, knapper og glitterlim.

Å slik ble min lo, med Pippi bildet:)



Så da har jeg en utfordring til dere! Den vil selvfølgelig handle om farger.
Jeg vil se en fargerik lo eller et kort, i tillegg vil jeg se kreative vimpler med forskjellige elementer.

"I want to see a colorful layout or card, with creative pennants"


Jeg har laget denne raken til vinneren av denne utfordringen.



Takker dere i thats just so cute for at jeg fikk lov å være gjestedeigner hos dere. Det var kjempe artig!

Så nå gleder jeg meg bare til å se alle deres flotte og kreative bidrag:)


Først ut med å løse utfordringen var vi i DT.

Linda

Maya

GryA

Julia


Stine









Ingen kommentarer: